1. Alle theorie, ontworpen door het leraarsteam, op het elektronisch leerplatform plaatsen en daaraan discussiefora en opdrachten verbinden.Cursisten opdrachten laten maken en medestudenten stimuleren om op een constructieve manier te reageren,zelf nieuwe links toe te voegen enz . Zo maken we ook gebruik van de voorkennis van de cursisten De timing van de opdrachten zal zeer belangrijk zijn.
2. Via het leerplatform kan gedifferentieerd gewerkt worden. Er zijn basisopdrachten en uitbreidingsopdrachten. Studenten kunnen die opdrachten uitvoeren die aansluiten bij hun niveau en zich zo verder bekwamen, iedereen evolueert.
3. Werkmethodes/ activiteiten ontwerpen en die via het leerplatform verfijnen (via commentaar van de medestudenten). Bv.een cursist ontwerpt een webquest,deze kan verfijnd worden door de medestudenten, ze vinden andere links , geven feedback enz . Zo kan gebruik gemaakt worden van de ervaring van de cursisten en voelen ze zich betrokken.
4. Alle cursisten aansporen om deel te nemen aan de activiteiten op het leerplatform. Het is leerrijk voor iedereen maar uiteindelijk is een leerplatform een beetje “big brother”,want er kan precies nagegaan worden wanneer cursisten het platform gebruikten.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment